2de dag

2 september 2009

Hoi mensen dit is mijn nieuwe site want hierop kan ik ongelimiteerd fotos en filmpjes plaatsen en de andere niet.

Nou vandaag had een afspraak met mijn begeleiders 1 uit Nederland die in Vietnam is voor 3 weken en de andere mijn vietnamese begeleider. Daar heb ik met hun gelunched en zij hebben geregeld dat we morgen naar Nha Trang vliegen om mij daar te introduceren bij de juiste mensen en om mij een idee te geven van hoe Nha Trang is. Dat ze dit hebben geregeld geeft mij ook meer vertrouwen dat ze serieus zijn wat betreft de begeleiding en mij niet zo aan mijn lot overlaten als in de Filippijnen. Ik had wel moeite om mijn vietnamese begeleider goed te verstaan maar ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn.

Na de lunch ben ik achterop een scooter teruggegaan naar het hotel wat mij 30,000 dong koste. Dan denk je wow dat moet toch heel wat zijn maar 1 euro is 25600 dong. Dus voortaan ga ik altijd achter op scootertjes want taxis zijn heel wat duurder! Plus het lijkt mij ook de juiste manier om rond te reizen hier want het verkeer bestaat voornamelijk uit scooters. Zoals je kunt zien op de fotos en op het filmpje. Verder is er vlak bij mijn hotel een park met allemaal mooie bomen. Op de bankjes zitten verliefde stelletjes terwijl er op een paar pleintjes vietnamezen aan het dansen waren. Ze zullen hier zeker ook zo'n "so you think you can dance tv programma hebben." En de grote zandbak met klimtoestel was volledig gevuld met kinderen die aan het spelen waren. Daarna ben ik verder gelopen wat overigens prima veilig voelt en kwam ik bij een overdekte markt. Dat is dus waar ze de westerse toeristen naartoe sturen want ik zag nog een busladig aankomen of vertrekken. Dan roepen ze sir do you want..... maar ik loop altijd snel door want ik heb toch niks nodig. Ik heb trouwens ook al heel wat blanke mannen met vietnamese vrouwen gezien maar niet andersom. Verder zijn er overal winkeltjes en scooter repairshops. Verder is het weer prima maar blijkbaar gaat het pas na 5 uur regenen en dan regent het de hele avond door maar de temperatuur en de temperatuur is warm maar ik vind het wel lekker. Mijn eerste indrukken zijn in ieder geval ongeloofelijk positief.

1. Arnica:
    3 september 2009
    hi Positieveling,
    Super om te horen man dat t zo fijn gaat!
    Lekker zo door gaan met verhalen posten erg leuk!
    Hier is de herfst aangebroken dus je bent mooi op tijd vertrokken. Heb je overigens goede reis gehad naar Na Trang? Hoe is het daar, vergeleken met Ho city?
    Tot volgende bericht! Groetjes!