The fast and the unhandy

15 oktober 2009

Nou jongens en meisjes ik heb een motorbike.Een mooie blauwe Honda! Voor maar liefst 6 miljoen heb ik hem gekocht. Hij ziet er zelfs erg mooi en modern uit. En hij heeft maar liefst 4 versnellingen dus nu kan ik stoer over de boulevard cruisen. Tenminste dat is te hopen want mijn eerste rit was niet al te best! Ik dacht oke laat ik eens gaan rijden en aangezien recht vooruit het makkelijkst is ben ik maar meteen een heel eindje gaan rijden. Helaas is er volgens mij iets mis met de ontsteking dus hij rijdt een klein beetje schokkerig. Daar moet ik maar eens wat aan laten doen. Maar mijn eerste reactie was laat ik nu effies met de choke spelen. Aangezien ik een ongelofelijkekluns ben wat ik continu bewijs door elke keer van alles om te stoten tijdens het eten en overal eten rond te strooien was dit op zijn minst onverstandig. Dus wat doe ik nou ik trek meteen de kabel van de choke kapot zodat mijn motorbike er meteen mee kapt. Fuck! Wat nu ik ben uit de stad en het is een heel stuk lopen naar mijn guesthouse. Ik dacht eerst dat ik gewoon de benzine toevoer had gestopt dus eerst moest ik maar eens proberen hem aan te trappen. Dat lukte wel maar zodra ik hem in zijn versnelling zette kapte hij ermee. Nadat ik had geconstateerd dat ik hem niet enkel had verzopen liep ik naar een kerel die keek naar mijn choke kabel en wijst dat ik moet gaan lopen. Oke lekker meteen al de walk of shame! Nog geen 30 minuten motorbike rijden of ik heb dat ding al gesloopt gelukkig was het mijn eigen motorbike anders zou ik me helemaal kapot schamen. Dus eerst zat ik erop en duwde hem vooruit met mijn benen maar dat ging te langzaam dus ik dacht ik stap af en ga ernaast lopen. Dus wat doe ik? Natuurlijk knie ik meteen de hendel van de choke ook kapot zodat nu niet alleen de kabel maar ook de hendel kapot is. Nou ja als je iets gaat doen doe het dan goed. Uitendelijk kwam ik bij wat handige jongens en die keken erna en spelen wat met de kabel en ik kan weer voorruit. En dat helemaal gratis, nou ja ik heb 2000 dong gegeven maar dat was ongevraagd. Vervolgens gas ik twee keer super onhandig zodat ik kei stoterig weg rij. Ze zullen wel hebben gedacht wat voor domme buitenlander is dat? Maar ik dacht gas erop want ik schaam me verrot. Gelukkig ging de rest wel goed en ik heb toch wel weer zin om weer te gaan scooteren. Ik ben trouwens in Nha Trang waar het een stuk rustiger is want in Saigon had ik dit niet overleefd. Ik vertel binnenkort wel weer meer over mijn avonturen in Vietnam want ik heb nog veel meer om te vertellen.

1. sander v:
    15 oktober 2009
    zozo gul hoor 2000 dong, das wel 8 eurocent ;)
    Sterkte met je scooter. En hoe gaat het nou met je opdracht dan?

groeten, een exvietnammer: I was there man, I was in nam!!! :p
  2. Bastiaan:
    16 oktober 2009
    Ja super gul! Ik weet dat het niks is maar de rem van mijn scooter repareren koste iets van 8000 dong. Dus daarmee vergeleken is het voor 2 minuten werk nog heel wat. En verder heb ik gister nog je vietnam girlfriend op het strand gesproken maar ze mist je man.
  3. Diana:
    Hey Bas,

Ik had deze link een keer van je gekregen via msn geloof ik,en nu dan finally een keer gecheckt ;)

Ben weer helemaal bijgelezen, echt super grappig geschreven allemaal,op z''n Bastiaans :P
    Ik zie je al gaan op je Honda!
    (Ik heb btw toevallig ook net een blauwe honda gekocht,haha!)

Nou veel plezier en succes nog daar en vanaf nu blijf ik bij! ;)

Groetjes!
  4. marjolijne:
    17 oktober 2009
    Heb je je scooter wel verzekerd?
    papa
  5. Jannes:
    Hey Bas,

Zo eindelijk een bericht van mij. Wat leuk om je verhalen te lezen! Het is ook echt de perfecte combinatie jij en een tweewieler! Mijn advies zou zijn zorg dat je een helm hebt! veel plezier!

Groet,

Jannes