Doel bereikt

1 december 2009

Nee ik heb het helaas niet over mijn thesis want daar moet nog genoeg aan gebeuren, maar ik heb wel een ander doel bereikt. Ik zat vanmiddag rond 4 uur naar buiten te kijken en dacht ik heb zin om te wandelen. Vandaag was ook niet zo warm dus dat was ideaal. Ik zocht al mijn spullen bij elkaar en kwam erachter dat ik mijn motorbike sleutel niet kon vinden. Nadat ik alles in mijn kamer had omgegooid had ik ze nog steeds niet gevonden dus begon ik me af te vragen of ik ze niet misschien in mijn motorbike had laten zitten. Ik ging dus naar de motorbike parkeer plaats bij de universiteit waar ik altijd mijn motorbike parkeer en ging kijken. Eerst zag ik dat mijn motorbike er nog stonds wat een hele opluchting was en toen zag ik dat de sleutel nog in het contact zat. Heb ik even geluk gehad!

Ik reed naar het bos, parkeerde mijn motorbike stopte mijn helm weg en begon met lopen. Terwijl ik liep dacht ik over mijn stage en over wat ik zou kunnen doen om hier iets te doen aan het milieu. Ik was dus gewoon aan het dagdromen maar genoot ook van al het groen en de geluidden. Na ongeveer een half uur tot 3 kwartier lopen hoorde ik een boel kabaal. Ik keek naar rechts en zag een boom schudden en vroeg me af wat of wie dat zou kunnen doen. Ik liep iets verder omhoog om te proberen het beter te kunnen zien toen ik ook een boel kabaal hoorde links van mij. Ik liep iets van het pad door het gras en zag toen een troep apen zich naar beneden verplaatsen. Sinds ik de eerste keer die aap had gezien of tenminste dacht dat ik een aap had gezien hoog in de bergen heb ik ze willen zien. En nu terwijl ik effies een wandelingtje ging maken zag ik ze opeens. Ze verdwenen snel uit mijn zicht dus begon ik langzaam en stil naar beneden te lopen. Toen ik door een gat in de begroeiing keek zag ik een grote aap op een tak zitten met een lange staart. Maar op een gegeven moment ging hij weer verder dus liep ik verder naar beneden. Ik zag geen 1 aap totdat ik even stil ging staan en er opeens meerdere apen wegvluchte van vlakbij. Ik had ze echt niet zien zitten maar ik kon ze nu van tak naar tak zien springen terwijl ze wegvluchte. Ik heb de soort niet uit kunnen maken maar het was een fraai gezicht. Het waren een soort macaques. Ik hoopte dat ze terug zouden keren dus ik ging stil zitten maar helaas hoorde ik alleen hoe muggen om mij heen zoemde. uiteindelijk hoorde ik de apen nog wat schreeuwen en zelfs een soort blaf geluid maken maar daarna besloot ik toch maar terug te lopen want het begon alweer te schemeren. Maar ik heb mijn apen gezien!

Eenmaal teruggekeerd en natuurlijk super blij ben ik naar Linhs restaurant gereden en heeft ze mijn geleerd hoe te tellen in het vietnamees. Dus misschien snap ik aankomende keer wat iemand zegt wanneer ik vraag hoeveel iets kost.

1. marjolijne:
    4 december 2009
    super hoor, moet waar weer even komen
  2. Diana:
    5 december 2009
    Super man, echt heel gaaf!
    Ik heb die ervaring in Mexico gehad , in de jungle. Vergeet ik nooit meer.
    Dat zijn de mooie herinneringen :D
  3. Maarten:
    9 december 2009
    Gaaf Bastiaan!! Is je fototoestel gemaakt of heb je inmiddels een nieuwe? Dan kun je ze de volgende keer misschien fotograferen!
    Gaat het wel goed met je thesis, ondanks dat het nog veel werk is dan?
    Ongelooflijk trouwens van die zeeschildpadden... ik kan me voorstellen dat je je moeilijk in kon houden!
  4. Jannes:
    10 december 2009
    Hey bas, vlucht en visum zijn geregeld. Ik zal een camera meenemen! dan kan je weer wat foto's maken dat zal leuk zijn. ik zie je gauw.

groet,
    Jannes
  5. marjolijne:
    13 december 2009
    he jannes bel mij nog even voor je weg gaat
  6. marjolijne:
    15 december 2009
    he bas heb je het zo druk!! alles goed