Gewoon een normale dag

17 september 2009

Nou ik kom net terug van een korte excursie om geld te pinnen en het was fraai. Ik ben van de week naar de dormitory van de universiteit verhuisd omdat het stukken goedkoper is en omdat ik dan meer mensen kan leren kennen. Ik heb tot nu toe alleen Eva leren kennen een meisje uit Tjechie die hier haar Phd doet. Ik had haar al eerder met Dung en Justus ontmoet maar het is fijn dat ze hier is want ze laat me alles zien zoals waar ik mijn was kan laten doen. In ieder geval hier rond de dormitory accepteren de pin automaten mijn kaart niet dus moest ik naar mijn oude hotel.

De eerste motorbike die ik vond vroeg ik hoeveel het was door mijn vingers op te steken. Ze spreken namelijk geen woord engels dus alles moet met handen en voeten taal. Dus ik ga onderhandelen en steek 4 vingers op gelijk aan 40,000 dung of ongeveer 1 euro 50. Vervolgens denk ik nu naderhand wou hij mij maar 15,000 laten betalen dus heb ik 25,000 teveel betaald door mijn eigen stommiteit. Het begon dus al lekker, gelukkig kwam ik wel bij mijn pin automaat en heb ik 6 miljoen! JIPPIE!

Vervolgens wou ik een motorbike terug en ik heb het adres opgeschreven dus dat liet ik zien. Maar de motorbike chaffeur tegen wie ik niks kan zeggen reed meteen verkeerd! Dus op een gegeven moment zeg ik dit is het niet en toen liet hij iemand anders het adres lezen zodat ie het wel wist. Maar vervolgens beginnen we langs allemaal straten te rijden die ik nog nooit heb gezien en zitten we volgens mij helemaal uit de richting. Dus ik begin steeds meer te schelden en te doen tot op een gegeven moment ik zeg hier stoppen ik afstap en mijn helmpie terug geef. Ik wou een taxi gaan nemen toen ie wees naar de straat naam en het wa ti sau was waar ik dus moet zijn. Dus ik helemaal gefrustreerd terug op de motorbike gestapt en uiteindelijk 50,000 zelfs meer dan 2 euro heb betaald omdat ik me nogal lullig voelde. Een taxi was goedkoper geweest maar ja dat krijg je ervan als je een stomme buitenlander bent.

Gelukkig heb ik het verder goed naar me zin en ben ik vandaag al lekker opgeschoten met mijn onderzoeksvoorstel. En ik ben ook al niet meer verkouden.

Groetjes uit FeestCity Ho Chi Minh city

1. Arnica:
    19 september 2009
    hi Drukte maker! Zo te zien heb je t inderdaad prima naar je zin... Handig zeg zo'n lieve meid die je helpt! Succes verder met je proposal! hoe zit dat eigenlijk op zo'n dorm, heb je dan wel eigen kamer of moet je een delen? Geniet van het miljonairs leventje en veel plezier nog. Groetjes!